máj 25 2009

Bűnös vagyok-e a gondolataimért?Félek, nagyon félek!

Az alábbi post egy újabb kérdést tár elénk. Harminc évesen lehet az ember újra szerelmes? Megérné kilépni egy jól működö kapcsolatból a bizonytalanságért?


télkezzetek! Még nem történt semmi, semmi visszafordíthatatlan, de sajnos, ha nem lépek (vissza) fog történni. Bemutatkozásként annyit, harmincas éveimben járok, tizenhárom éve élek a férjemmel, békében, boldogságban, jól élünk, szeretjük egymást. Gyerekünk nincs, egy betegség miatt nem is lehet. Tanulok, dolgozom, szórakozom, élem az életemet, férjemre mindig számíthatok, mindenben. Tavaly majdnem meghaltam, iszonyú akaraterővel összeszedtem magam, természetgyógyász segített, az orvosok már lemondtak rólam. Az, hogy még itt vagyok köztetek, az élők között, lehet, hogy a véletlen, a szerencse műve, de lehet Isten kívánsága is, akinek tervei vannak velem. Ezek az előzmények.

 

A baj ott kezdődött, amikor egyik barátnőm szakított a fiújával, nagyon bánatos volt, próbáltam neki segíteni, elvittem társaságba, bulikba, mindent megtettem (öngyilkos akart lenni), most már úgy néz ki, rendbejön. Egy rockzenekar zenélt az egyik szórakozóhelyen (ahova, mellesleg úgy magamtól soha nem mentem volna el). A gitáros fiú fiatal (jó, tudom, most sem vagyok még öreg, de tinédzser-kori magamat) önmagamat idézte elém. A koncert után odajött hozzánk, láttam, hogy felém jön, de bebeszéltem, hogy Anikóval (a barátnőmmel) akar beszélgetni. Anikó nagyon szép, értelmes, kedves lány, én pedig egy senki vagyok mellette, bár mondják, hogy különleges ember vagyok, külsőleg nem jól nézek ki, na valljuk be, ez van. Mégis... egy egész éjszakát, hajnalt végigbeszélgettem a fiúval, reggelre rájöttünk, hogy rokon lelkek vagyunk, de annyira, hogy nagyon. És aztán találkoztunk többször is, megállapítottuk, hogy jó barátok vagyunk. De már nem merek ránézni, mert ahogy visszanéz, abban minden benne van. Semmit nem tettünk, semmit, amiért bárki megvethetne, de már nem bírom tovább. Azt hiszem, ez a szerelem, a szerelem, amiért lehet, hogy életben tartott az Isten. Nem akarom megbántani a férjem, és megcsalni sem akarom, de az utóbbi fél évben csak azon gondolkoztam, miért hagyott engem életben a feljebbvaló? Mi a boldogságom? Félek, nagyon félek, hogy ez a válasz a kérdésemre. És akkor elvesztem, nem vagyok se szép, se jó, és már fiatal sem annyira, rengeteget kockáztatok, hisz a férjemen kívül senkim sincsen, mindenkim meghalt, ő a családom, nem akarom elveszíteni. De ez az a szerelem, amire mindenki a világon, aki kimondja a szerelem szót, erre gondol... Bűnös vagyok-e a gondolataimért? Megvettek-e az érzésért? Mert én magamat igen. Nem bírok így élni. Segítsetek dönteni.
Köszi mindenkinek.
Anne


A bejegyzés trackback címe:

https://megbocsatas.blog.hu/api/trackback/id/tr431142087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blah 2009.05.25. 17:05:05

Na akkor, gondolkozz kicsit. Tedd félre a vallási maszlagot, az csak a hülye és gyenge emberek menedéke. Ha a férjed kitartott melletted egy komoly betegségben gondolod ezzel meghálálod neki, hogy otthagyod egy fiatal srácért? És egyáltalán mit gondolsz, majd ez lesz az örök szerelem és együtt öregedtek meg? Térj már észhez! Én mint zenész amúgy is tisztába vagyok a művészlélek működésével, nehogy azt hidd, hogy ez a fellángolás majd örökké tart részéről. Elmultál már 30 de úgy gondolkozol mint egy 20 éves. Ideje lenne felnőni és egy egészséges életképet kialakítani. Ha már kaptál még egy esélyt a sorstól akkor kezdj is valamit az életeddel. (mellesleg a nem bűnösre szavaztam)

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.25. 18:27:00

blah kommentje után azt hiszem felesleges bármit is írni, elmondta a lényeget.
Talán még annyit, hogy az érzésért ne hibáztasd magad, arról senki nem tehet, viszont amint blah is írta, nem vagy már kis csitri, hogy elragadjanak az érzéseid; a jövődre gondolj, milyen lehet egy fiatal rockzenész mellett, aki még akkor is kicsapongó és fiatal lesz, amikor te már 40-45 éves, és milyen lehet amellett a férfi mellett, aki 13 éve minden rosszban melletted állt. Szerintem egyértelmű.

kücsük 2009.05.26. 09:36:50

Kedves Anne, menj el a pároddal egy hétvégére valahova, hogy újraélhesd, mennyire szereted, milyen sok dolgon mentetek keresztül együtt, jó és rossz dolgokon, mennyi közös gondolatotok és érzésetek van. Utána már nem fog annyira fájni, hogy ott van az a fiatal srác. Hidd el, nem éri meg!
Ha pedig a párodra már ránézni sem vagy képes, akkor nincs mit tenni, lépned kell, de tedd tisztességgel.

Azon aggódsz mit veszítesz? Akkor még van remény...

christina99 2009.05.26. 10:21:36

Kedves Anne! Mivel én is nő vagyok és én is jártam hasonló cipőben, megértem aggódásodat. Tudom, hogy vannak olyanok, akiknél az érzelmek nem számítanak, félremennek mindenkivel, de te nem olyan ember vagy, ezért is nehezebb a dolgod. Hány nő nem csinálna ebből ekkora ügyet! Nagyon megértem, hogy van egy családod, a férjed, egy életed, amit szeretsz élni... és hipp-hopp bejön A NAGY SZERELEM. Kezdem a végén. Az én férjem festőművész, nagy, bohém alak, mégis csak engem szeret. Én elváltam, és ő is elvált, és egyikünknek sem volt betervezve ez a hatalmas szerelem. Hogy mit éreztem közel egy évig, azt el sem tudom mondani. A boldogságnak és szenvedésnek egy nagyon furcsa elegyét, amihez hozzájött még egy olyan dolog, hogy a festőm egy másik városban lakott, és megmondom őszintén, nagyon én sem bíztam benne, hogy hűséges bír maradni (ez csak akkor jutott eszembe, néha, amikor éppen nem lebegtem). Már 5 éve együtt vagyunk, van egy hároméves kisfiúnk (nekem sem lehetett gyerekem a volt férjemtől), és boldogok vagyunk. Azzal nem értek egyet, hogy minden művész megcsalja a párját. Különbözőek vagyunk, és a művész is ember. (A testvérem szobrász, és nála rendesebb pasit még sohasem ismertem.) Nem akarlak persze semmire sem rábeszélni, de tudom, hogy a NAGY ÉRZÉSEK, A NAGY SZERELEM az egészen más. Amikor belegondoltam a sok örlődés közepette, miért kell is ez nekem, és amikor 20 kilót fogytam a fájdalomtól, meg mert elfelejtettem enni, akkor feltettem magamnak a kérdést: mit tennék, ha azt mondanák, hogy pár évem, hónapom, hetem van hátra? A szerelmet választanám, akkor is, most is. Én jól döntöttem, de a te viszonyaidat te ismered. Sok boldogságot, és kevés könnyet kívánok neked! A gondolataidért pedig nem vagy bűnös! Te egy rendes ember vagy. Üdvözlettel:
K.

laló 2009.05.26. 11:29:42

Kedves Anne,
nagyon hasonló utat jártam be én is, nem féltem változtatni, s ezen döntésemet sosem bántam meg.
Légy bátor és légy önző! Egy életed van! Azt pedig éld meg úgy, hogy az ne másoknak hanem neked legyen jó!
"Túlélő" vagyok én is :-)
tudom min mész most keresztül!
Fel a fejjel!!!

EasyFriend 2009.05.26. 13:03:30

Az igazi kérdés nem az, hogy ez a hirtelen szerelem most "bűnös dolog"-e vagy sem. Hanem az, hogy mit érzel a férjed iránt. (És ő mit irántad.)

respecta /01 2009.05.31. 11:36:24

Kedves Anne!
Nagyon gondold meg!
Két lehetőséged van.
Egyrészt, ennyi év után egy ellenállhatatlan vágy majd' normális. Tehát egy vágylevezető egyéjszakával -ami a te helyzetedben SOHA nem derülhet ki- álszent lenne vitatkozni. Azután minden kapcsolatot megszakítani a fiúval!! Ne legyenek illúzióid, ő sem akar mást, csak a te korosztályod érdekes számára, ezt tudjuk.
Másrészt, erős hited segíthet legyőzni vágyaidat!
Neked kell dönteni, elszámolnod magaddal, de a párod nem érdemli meg, hogy te okozz fájdalmat neki.
Jó döntést! Ne bántson, ami elért. Ne hidd, hogy ritka. Nem vagy könnyű helyzetben, de megoldható.

Osvaldo Cavandoli 2009.06.02. 14:25:42

Eszembe jutott két dolog.

Az egyik egy filmből van. Corelli kapitány mandolinjából. Ott mondja a lányának az öreg doki:
A szerelem olyan mint a földrengés. Mindent elsöpör, de nem reng örökké. Utána pedig építkezni kell. Annak add magad, akit szeretni tudsz a szerelem után. Mert a szerelem, mit a földrengés, elmúlik. Csak maradnia kell utána valaminek.

A másik:
Csak akkkora disznóságot csinálj, amivel majd 30 év múlva is el tudsz számolni magad előtt.

Nem bűnös. :-)

azallamenvagyok 2009.06.03. 16:45:16

akkor minek mentél férhez? a házasságnak egy végleges döntésnek kellene lennie (főleg annak az életében aki nagybetűvel hivatkozik istenre).

azallamenvagyok 2009.06.03. 17:02:34

vagy ikább basznál félre, de maradnál amellett, akinek hűséget fogadtál

egyszerűbb lenne az életed

bekare 2009.06.03. 17:20:58

Na akkor én is mondanék egy gyors véleményt.
Szerintem felejtsd el a zenész gyereket,és ezt nem azért mondom,mert szerintem a nőknek "biztonságra" kell utaznia.Szerinted a férjednek nem volt még rá esélye,hogy lelépjen valami fiatalabb nővel?!
Az,hogy ez megfordul a fejedben az nem baj,hiszen ezt az emberek 99,9%-a átéli valamilyen formában.Az a probléma,hogy Te ezen leálltál és még jobban belekavarodtál abba,amit átlag esetben élből meg kellett volna szakítanod.Én most vennék egy éles 180 fokot és soha többet nem(még elbúcsúzni sem)találkoznék azzal a sráccal.Menj haza,nyugodj meg végy egy nagy levegőt,mosolyogj,és gondolj arra,h ott van a férjed,aki Veled van és kiállt melletted minden bajban.És ezért nem értem,miért nem vagy vele boldog,és örülsz vele,hogy egyátalán vagytok egymásnak...Ja és amúgy hogy mész el otthonról?!Jajj ne haragudj mennem kell a városba,tudod az Anikó miatt..Szerintem már rég vágja,hogy mi folyik,úgyhogy legjobb ha minél hamarabb döntesz...Mert egyre kisebb az esélyed arra,h egy normális kapcsolatot teremts a férjeddel.

Egyed Anita Panka 2009.06.03. 20:52:19

Én nem szavaztam.
Miert nem adod fel azt az elkepzelesedet, hogy csak egyet szerethetsz? Hisz itt van a gyakorlatban a cáfolat: máris kettőt szeretsz.

Én nem szavaztam, mert a valaszom nincs az alternativak kozott:

Bűnös vagy, mert kínzod Magadat. Nem tudod Magadat se elfogadni se szeretni a hozzád tartozó új érzésekkel és gondolatokkal egyutt. Isten ilyennek akart Téged, hisz ilyennek teremtett, NEKI jó vagy igy, hát hogy jössz Te ahhoz, hogy felulbíráld őt??? Neked nem felel meg az, ami neki tokeletes?!!

Minden betegség pszichoszomatikus, es ha igy erzel Magad irant tovabbra is, ujra komoly betegsegbe futhatsz...

Első lépés, hogy nemhogy bunosnek ne erezd Magad, hanem felszabadultan tudj örülni a szerncsédnek, hogy 2 ilyen csodalatos ember is van az eletedben, és szeresd ezt az örömoödet. Majd talald ki, ebben a bőséges helyzetben mit szeretnél? Két szerelmes ferfit Magad mellett? (Én ezt valasztanam!:))
Masodik lepes, hogy teremts tiszta helyzetet mind2 emberrel. Oszd meg veluk a helyzetedet, ismertesd vele a celodat, vágyadat, es fogadd be az ő evevl kapcsolatos erzeseiket.
Ez lesz a bonyodalom rész a sztoriban, mint a szindarabokban.:)
És majd ők eldöntik, hogyan viszonyulnak Hozzád.
Nagyon szep muveszfilmek vkeszultek hasonlo helyzetekrol.
Kieslowski Három szín:Kék cimu filmjében mind2 ferfi szerette a nőt, es a nő nem tudott valasztani, pedig ő akart valasztani, mert csak egyvalakivel akart összeforrni. Kérdezgették a jóakarói, hogy miert akar valasztani, és milyen szempont alapjan akar valasztani. A nő azt mondta, avval a ferfival akar lenni, aki a 2 kozul jobban szereti őt.
A film végén végul azt a tanacsot kapta, hogy az a ferfi szereti őt jobban, aki nem gyakorol rá pressziót, hogy válasszon.
:)

Ezt Te is megteheted, ha valasztani akarsz, és ha a szeretet a választási szempontod...

Egyed Anita Panka 2009.06.03. 20:53:48

@bekare:
Nem neki kell dontenie - hisz ő mind a 2-t egyformán szereti - hanem a férfiaknak.
Nem NORMÁLIS kapcsolat a cél, hanem egy (vagy több) CSODÁLATOS! :)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.06.03. 23:34:35

Nem hagyott el Isten.

***

Egyébként nem szavaztam.

Thorwald 2009.06.04. 06:18:55

@Egyed Anita Panka: Mindig a no dont, nem tudtad?:)

Amugy meg amikor gondolkozol szamitsd bele azt is, h egy regesreg elfeledett izgalmas erzes az amivel talalkoztal es annak ellenallni igen nehez. Mert tudod, h a folytatas rendkivuli oromet is tartogathat. Raadasul visszakapnal egy kis reszt a fiatalsagodbol is... Csabito. Csak az esetek nagy reszeben nem eri meg:)

Arcturus 2009.06.04. 07:41:33

Az izgalmas új mindig csábítóbb, mint a megszokott régi. Azonban az izgalmas újból mindig megszokott régi lesz. Rockzenész, lelki társ? Egy-két beszélgetésből szűrted le? Nem arról van-e szó, hogy végre van, aki úgy foglalkozik veled, hogy jobbnak érzed magad?

Egyed Anita Panka 2009.06.04. 13:21:50

@thorwald: Ha minidig a nő döntene, az kiralysag lenne, nemmondommeg, eddig engem hanyan kosaraztak ki, de sokan... Minden számomra relevans fiu kikosarazott legalabb egyszer... És nem vagyok evvel ám egyedul a nők között. Jó, ha tudod, hogy nem ritka ez a dolog.

Gazz 2009.06.04. 17:40:13

Blah és Oswaldo Cavandoli tökéletesen leírta a lényeget.
Nyilván van olyan, akinek bejött a váltás. De lehet, hogy ők nem azt hagyták ott, amit Te.
És Christina99-el öt év együttélés egy művésszel nem garancia semmire. 10 év múlva talán már verheted a melledet. A családban speciel van egy híres festőművész, aki az öt hónapos terhes feleségétől kért egy kis művészi szabadságot...

tónibácsi 2009.06.04. 17:41:37

A kísértésről: Azt nem tudod megakadályozni, hogy a madár elrepüljön a fejed felett, azt viszont igen, hogy fészket rakjon rajta. Neked sajnos fészket rakott rajta.

Semmi garancia nincs arra - ha a házasságodból kilépsz -, hogy ez még egyszer (és mégegyszer, és mégegyszer...)nem fog előfordulni.

Ja, és hogy Istennek mi a terve veled? Az, hogy megismerd őt. Mármint nem ezt az ifjút, hanem Őt:)

Gazz 2009.06.04. 17:44:18

Még annyit, hogy egy szerelmes ember SOHASEM az igazi arcát mutatja, hanem azt, amivel szerinte a másikat meg lehet szeretni. Az igazi arc egy év együttélés után kezd kiderülni.
A férjed már bizonyított, ezért ha váltasz, akkor igen jó eséllyel egy gyengébb szériát fogsz kifogni, és két-három év múlva kesereghetsz a romhalmazon magad körül.
A "lelki társ" csak udvarol, ami az ámítás egy formája, fogd már fel végre!!!

Balangó 2009.06.05. 07:20:21

Anne!!!!
Először is nyugodj meg.
Másodszor is menj el egy könyvtárba vagy antikváriumba, és olvasd el William Somerset Maugham (Móm-nak ejtik) "Erény" c. novelláját. Fellelhető pl. az "Első személyben" c. könyvben.
Az élethelyzet ugyanaz, mint a Tied, a nő rendesen el is rontja, de a végén ott a megoldás, hogy mit kellett volna tennie. Én férj vagyok, 16 éves boldog házasságban élek, de a saját feleségemnek sem javasolnék mást, ha ilyen helyzetbe kerülne.

Gladia Delmarre 2009.06.05. 14:08:13

Én nem szavaztam, és tanácsot sem adnék, nem voltam még ilyen helyzetben. Csak annyit tudok, h ha a férjednél is maradsz (nem engedsz az érzelmeidnek a fiúval kapcsolatban), nincs garancia arra, h később nem bomlik fel a házasságod a férjed miatt. Vagy bármi más miatt. Nem is kell megcsalás hozzá, hogy tönkremenjen egy házasság.
Nem vagyok egy nagy feminista, de ez a cikk nagyon tetszik Simone de Beauvoir-ról, érdekes dolgokat írnak benne. Ha nem is követendő példa, de néhány gondolata ötletet adhat, hogyan oldd meg a problémádat.
elofolyoirat.blogspot.com/2009/06/simone-de-beauvoir-az-alkoto.html

(Én A megtört asszonyt olvastam tőle először, azóta másként állok a házassághoz, nincsenek olyan illúzióim, mint addig. Nem is baj, talán kisebbet koppanok annak idején.)

respecta /01 2009.06.06. 10:28:57

@Gladia Delmarre:
Kösz' a linkért.
Én eddig csak az Egy jóházból való úrilány emlékei-it olvastam tőle, bár sorsát nagy vonalakban ismertem.
- Nem fogsz majd kisebbet/nagyot koppanni, ne tarts attól. A mások élete mindig az övék, melyben csak ők vannak a maguk személyiségével elsősorban. Körülményeik is csak az övék. Csak távolról figyelj és alakítsátok a ti kettőtökét majdani pároddal. Nem lesz gondod hsz-ed alapján úgy látom...

Gladia Delmarre 2009.06.06. 14:28:59

@respecta /01: Köszi, valójában úgy gondolom, h ha egy nő másban is ki tud teljesedni, mint abban, h "csak nő", vagyis anya, feleség stb. nem koppanhat akkorát.
10 éve vagyok házas, sok mindenen keresztül mentünk a férjemmel, de abszolút el tudom épzelni, h valamikor én is ilyen helyzetbe kerülök (vagy a férjem), mint a posztot író. És nem tudom, hogy annak idején hogy fogjuk tudni kezelni. Jó megoldás nincs sztem, valaki mindig sérül közben.

respecta /01 2009.06.06. 14:58:52

@Gladia Delmarre:
Lehet, hogy a 10 éves házasságod későbbi időponttól indult, de tegyük fel, hogy a korom a tied előtt van. Ezért engedd meg, hogy azt írjam:
-az első résszel tökéletesen egyetértek!
-a másodikat, meg azonnal felejtsd el!! Nem a te problémád, nem rólatok szól a pároddal.
Aki úgy gondolkozik mint te, az meg fogja oldani. Sőt, túl fog lépni rajta, fel fog állni bármilyen mélyről és megtalálja a (lehet, hogy fájdalmakon átívelő) megoldást.
Szeretném, ha hinnél ebben és ne foglalkoztasson semmilyen rossz gondolat. Ismétlem előző hsz-met számodra. Kívánom nektek!

GergőÁron (törölt) 2009.06.06. 18:54:33

Hát persze, hagyd csak el a férjedet (aki annyi ideje kitart mellettetd, balblabla) egy húszéves gitárosért.

háhá, nem. csak vicceltem.

A megoldás kibaszottul egyszerű, szerintem. Csakhát a gyengeelméjű vallásos (értsétek jó tágan) emberek sajátja, hogy ahelyett, hogy megpróbálnák minél objektívan megvizsgálni a dolgot, latolgatni az esélyeket, megnézni, hogy melyik eshetőség mekkora valószínűséggel éri meg jobban, ahelyett belekevernek mindenféle okkult fasságot, hogy "ez nem lehet véletlen", meg hogy "lehet hogy istennek ez a terve", satöbbi.

Szerinted mekkora az esélye annak, ha összejön egy tinédzser rockzenésszel egy 30 éves naív nő, akkor azok örökre együttmaradnak?
Lehet, hogy a kis vallásos szemüveged mögül az ilyet nem akarod észrevenni, de manapság az a norma, hogy a húszéves fiatalok járnak egymással, majd amikor elmúlik a szerelem, és kiderül, hogy esetleg nem működik jól a kapcsolat, akkor szétmennek, és keresnek mást.

Csak úgy próbálj meg egy kcisit utánaszámolni, hogy hány olyan történet van, amikor a tizenéves rokkersrác és a harmincéves nő egymásbaszeret, és aztán boldogan élnek amíg meg nem halnak, és hány olyan, hogy a rokkersrác összejön az idősebb nővel, kúrogatja egy kicsit, aztán ejti a picsába, mert beleszeret egy másik csajba.

Persze ha ez kell, akkor add fel a jelenlegi életedet, pasizz, de meg kell mondjam, 30 évesen már nem vagy fiatal, ekkor már inkább nem árt a második gyereket szülni. Még tíz év úgy elszáll, mint a sicc, és majd 40 évesen már kevés esélyed lesz egy normális családra. Egy-két gyerek azért nem árt, hogy majd legyen aki cseréli alattad a pelenkát, mire 70 leszel, meg majd a pénzecskédet megörökölhesse valaki...

Még ha állítólag 4ből 3 házasság gajra megy is, akkor is a 25% sokkal magasabb arány, mint az az egy két ezrelék, amikor a huszéves rokkersrác együttmarad egy harmincas vénlánnyal.


Ráadásul ez a rokonlélek dolog is, neharagudj, de menjmár a picsába:
Kiscsajt meghívom egy kólára, kicsit beszélgetünk, de hagyom inkább, hogy ő beszéljen, érdeklődő tekintetet produkálok, és tökmindegy milyen idióta picsa dolgai vannak, megértően hümmögök, amikor szüntet tart, hogy én is reagáljak, álltalában csak annyit kell mondanom, hogy "nahát, ez velem is így van", esetleg "nagyon helyes, én is így látom", de hogy meglegyen a teljes kétoldalú kommunikáció, néha visszakérdezek hogy "nemond, te is pont így gondolod?"
Így elég hamar kiderül számára, hogy rokon lelekek vagyunk, nekem nem is kell mondnom, hogy "fura, sok közös van bennünk", anélkül is azt hiszi. A lényeg, hogy a nőstény egyed primitív kis agyacskájában ez valamiért beindítja a kémiát, és már baszható is.

Hát ilyen ez a rokon lélkeség. Persze nálatok biztos nem, haha.


De ha gondolod, akkor hallgass csak nyugodtan az ilyen Gladia Delmarre féle ribancokra, akik abból indulnak ki, hogy az a jelenlegi jól működő kapcsolatod lehet, hogy majd egyszer tönkremegy úgyis, és akkor már végülis miért is ne rúgjad szét te magad egy fiatal dugásért.

Az ilyen embereknek szerintem célszerű egy ólmosbottal szilánkosra törni a büdös pofáját preventív jelleggel, ha túlságosan is az ember közelébe kerülnek, mielőtt még túl sok jótanácsot súgnának az ember szeretteinek a fülébe.
Tudod, neki ez ingyen van, esetleg ha pofára esnél, pár jótanácsot majd akkor is szívesen ad, esetleg megmondja neked, hol rontottad el, vagy ajánl valami könyvet, ami szerinte pont épp az adott szituációhoz passzol, meríts onnan. Végülis az sem kerül semmibe...

De csinálj amit akarsz, mindenki ott bassza el az életét, ahol akarja, szabad a világ.

Tudod én nem vagyok ilyen konzervatív hittanos típusú gyerek, nem forgatom a bibliát, és nem élek semmi egyéb ilyen csinált szabályzat szerint sem, mégis tudom, hogy nem szabad ölni, csalni, rombolni, és szerintem elég jó az értékítéletem. Pedig általában az ilyen vallásos meggyőződésű emberek szeretik azt hinni, hogy ezt csak az ő erényük.
Ezért is kicsit fura, hogy pont énnekem kell bizonyos értékekről magyaráznom neked, nem gondolod?
Ahogy elnézem, vannak páran, akik másképp gondolják, de szerintem egy jól működő párkapcoslat az egyik legjobb dolog a világon, szerintem túl értékes ahhoz, hogy egy kis kósza lamúrért szétbasszuk.
De persze azt teszel, amit akarsz. Legfeljebb egyedül maradsz, és az életednek nem lesz biológiai értelemben véve értelme, de ez sem olyan szörnyű, az ember könnyen talál magának valamit, amivel pótolhat. Valami hülye hobbi, karitatív tevékenység, kevésbé szerencsés esetben befordulás, és a fiatal és boldog emberek baszogatása, hogy nekik is legyen szar. Az a pár év halálodig ígyis, úgyis eltelik, nefélj.

putyko 2009.07.22. 13:12:03

kedves Anne!
nem bűnös vagy (egyelőre), hanem szamár. illetve bűnös is, amiért megpróbálod istenre kenni a disznóságaidat. és bűnös azért is, mert nem az az igazi megcsalás, amikor a testnedvek cserélődnek, hanem amikor egy fontos dologból kicsukod a férjed, és mismásolsz! (ráadásul rákened istenre az egész felelősséget.)

kinek milyen istenképe van, de katolikus teológiát végezve azt mondom, isten biztos nem azért mentett meg, hogy utána jól hátbacseszd a férjed!
LEHET, hogy érdemes otthagyni a férjed, LEHET, hogy az a jó (bár biztos nem keresztényi) megoldás, ha lefalcolsz a gitáros srác miatt. de azon kívül, hogy a statisztika meglehetősen ellened szól, néhány praktikus gondolat:
1. a férjeddel nem vagytok rokon lelkek? pontosabban akkor, amikor elkezdtetek együtt járni, nem érezted rokon léleknek? és tényleg baromira eltávolodtatok egymástól lelkileg meg ilyesmi? - állati rendes fickó a férjed, hogy (bár úgy el vagytok távolodva egymástól, hogy pár találkozó után ejthető, mégis) tök korrektül kitartott melletted, miközben majd' feldobtad a bakkancsod...
2. azt gondolom, hogy a férjed, akihez legalább valami szolid barátságosság kéne hogy fűzzön, annyit MINIMUM megérdemel, hogy elmond neki, milyen kalandba keveredett a lelked ködcirkáló része...
3. talán még az is belefér (nálam beleférne), hogy elrongyolsz a gitárossal egy hosszú hétvégére, hogy jobban teszteljük, hogy áll ez a "rokonlélek-dolog", talán a kémia is picit csillapszik. talán az is belefér, hogy hosszabb időre találkozgassatok, akár kamatyoljatok - végülis tényleg van esélye (inkább csak matematikai), hogy szuper kapcsolat legyen belőle.
de légy szíves, NE KEVERD BELE AZ ISTENT abba, hogy belezúgtál egy srácba. LEHET, hogy azért maradtál életben, hogy a gitárossal új életet kezdj, de inkább azért, hogy a korrekt férjed boldoggá tedd (miután megerősödtél egy ilyen megkísértéssel)... (ha a férjeddel elég őszinte a kapcsolatotok (remélem), akkor talán érdemes a 2. és 3. pontot végiggondolni, hogy ne maradjon benned a tüske, és ne pont azért utáld meg a férjed, hogy így elszalasztottad életed óriási esélyét - elszalad az magától is :) )

blah és még sokan mások elég korrektül összefoglalta, amit ilyenkor lehet mondani. és gergőáron is jó keresztény (csak egy kicsit keresetlen stílusban fogalmazva) szemszögű és elég korrekt elemzést adott :) bocs, hogy én ilyen hosszan ragoztam a kérdést

putyko 2009.07.22. 13:26:27

apróság: azért az biztos bűn, ha a felelősséget istenre keni. legalábbis zsidók meg körösztények szerint. tessék elolvasni, amikor az ÚR legorombítja ádámot, amiért próbálja évára és az istenre kenni a felelősséget...
és bűn a butaság: mert hogy miért maradtál életben, azon elmélkedhetünk még pár bejegyzésben, de az BIZTOS, hogy eszet azért adott neked, hogy használd! :)
süti beállítások módosítása